COVID-19 mocno wpłynął na branżę automotive, również aftersales.

Badania pokazują, że w Europie spadek przychodów producentów części mógł wynieść nawet X %.

COVID przerwał łańcuchy dostaw, wiele sieci dystrybucji części wstrzymało lub ograniczyło sprzedaż. Nawet po odblokowaniu gospodarek ilość sprzedaż nie wszędzie wróciła do dawnych poziomów. To pokazało, że warto dywersyfikować kanały sprzedaży. Już przed COVID wielu producentów zastanawiało się nad uruchomieniem własnej sprzedaży online. Pandemia, niczym katalizator, przyspieszyła nieuniknione zmiany zachowań konsumentów i Klientów b2b.

Jakie korzyści daje wejście do własnego kanału sprzedaży online?

  • dywersyfikacja kanałów sprzedaży,
  • szansa na częściowe uniezależnienie się od dotychczasowej sieci dystrybucji,
  • wyższe marże,
  • wykorzystanie trendu rynkowego,
  • Osiągnięcie przewagi poprzez wystartowanie przed konkurencją,
  • szansa na budowanie bezpośrednich relacji z Klientami (warsztaty) (B2B) i/lub konsumentami (B2C),
  • szansa na stworzenie podstaw do budowy programu lojalnościowego,

Mamy w tej chwili idealny moment, by uruchomić nowy kanał – bezpośredniej sprzedaży online.

Powody z których do tej pory producenci nie decydowali się na uruchomienie takiej sprzedaży to m.in.

  • logistyka,
  • koszty,
  • brak zdjęć,
  • brak doświadczenia w bezpośredniej sprzedaży,
  • brak możliwości dopasowania części do konkretnej marki, modelu, rocznika czy wersji silnika,
  • brak możliwości rozkodowywania numerów VIN,

Mamy kompleksowe rozwiązanie wszystkich tych problemów

Jesteśmy gotowi uruchomić Twój kanał sprzedaży online od podstaw w ciągu kilku tygodni.

Stworzyliśmy rozwiązanie pozwalające przypisać część do konkretnej marki, modelu, uwzględniając roczniki i wersje silnikowe. Dodatkowo dekodujemy numery VIN, więc Klient końcowy czy warsztat może w łatwy sposób określić precyzyjnie wszystkie informacje nt. Samochodu niezbędne do dopasowania odpowiedniej części. 

Całe rozwiązanie zostało przetestowane i wdrożone u kilku producentów części w Polsce.

Narzędzie jest uniwersalne i można je zintegrować z dowolną platformą eCommerce.

Dodaj komentarz